Tegoroczna, trzecia już, edycja imprezy przyciągnęła do Hotelu Kristoff w Łaszkowie rekordową liczbę uczestników. – W tym roku gościliśmy ponad 220 ogrodników z całej Polski – mówi Krzysztof Chenczke, właściciel jednego z gospodarstw tworzących Grupę Producentów Warzyw Chenczke&Janas Sp. z o.o. – Nasze zaproszenie przyjęli przedstawiciele szeroko pojętej branży ogrodniczej; reprezentujący wszystkie etapy uprawy pomidora – od ziarenek, poprzez sadzonkę, na owocach kończąc – dodaje prezes Grupy Chenczke&Janas.
Dożynki stanowiły doskonałą okazję do podsumowania tegorocznych zbiorów, wymiany doświadczeń i poglądów, dały także sposobność do nawiązania nowych kontaktów biznesowych. Jaki był ten rok dla producentów pomidorów? – To był dobry sezon. W poprzednim, z uwagi na epidemię bakterii E.coli, notowaliśmy niski zbyt, a cena była na granicy opłacalności. W tym roku nie mieliśmy problemów ze zbytem, ceny też były zadowalające – ocenia K. Chenczke.
W tym roku pomidory szklarniowe uprawiane przez Grupę Chenczke&Janas otrzymały certyfikat „Doceń polskie”, przyznawany w ramach Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. – Posiadanie tego wyróżnienia to dla przedsiębiorstwa dodatkowy atut. Certyfikat jest zauważany i doceniany zwłaszcza przez audytorów sieci handlowych, z którymi współpracujemy – mówi Krzysztof Chenczke.
Wymiar biznesowy to nie wszystko, dożynki pomidorowe to także spotkanie towarzyskie osób związanych z ogrodnictwem. Zaproszenia na dożynki są wysyłane już w sierpniu, impreza jest także nagłaśniana podczas Dni Ogrodnika – Targów Międzynarodowych w Gołuchowie.
O otwartości gospodarzy najlepiej świadczy fakt, iż imienne zaproszenia zawierają adnotację i jednocześnie prośbę o przekazanie informacji o wydarzeniu innym przedstawicielom branży. To sposób organizatorów na dotarcie do możliwie dużego grona osób, które mogłyby być zainteresowane udziałem w dożynkach.
– Zdążyliśmy się zaprzyjaźnić z uczestnikami naszych dożynek i cieszymy się, że mogliśmy się z nimi znowu spotkać. Otrzymujemy bardzo pozytywne informacje zwrotne i sygnały, że takie spotkania są potrzebne. Co roku przyjeżdża więcej osób, impreza jest coraz bardziej znana i doceniana w branży – podsumowuje organizator wydarzenia.
Źródło: materiały organizatora.