III Ogólnopolskie Dożynki Pomidorowe w Łaszkowie

10 listopada w Łaszkowie (woj. wielkopolskie) odbyły się III Ogólnopolskie Dożynki Pomidorowe. W wydarzeniu tym wzięło udział ponad 220 przedstawicieli branży ogrodniczej z całej Polski. Pomysłodawcami i organizatorami Dożynek są Krzysztof Chenczke i Kazimierz Janas – prezesi Grupy Producentów Warzyw Chenczke&Janas.

Tegoroczna, trzecia już, edycja imprezy przyciągnęła do Hotelu Kristoff w Łaszkowie rekordową liczbę uczestników. – W tym roku gościliśmy ponad 220 ogrodników z całej Polski – mówi Krzysztof Chenczke, właściciel jednego z gospodarstw tworzących Grupę Producentów Warzyw Chenczke&Janas Sp. z o.o. – Nasze zaproszenie przyjęli przedstawiciele szeroko pojętej branży ogrodniczej; reprezentujący wszystkie etapy uprawy pomidora – od ziarenek, poprzez sadzonkę, na owocach kończąc – dodaje prezes Grupy Chenczke&Janas.
 
Dożynki stanowiły doskonałą okazję do podsumowania tegorocznych zbiorów, wymiany doświadczeń i poglądów, dały także sposobność do nawiązania nowych kontaktów biznesowych. Jaki był ten rok dla producentów pomidorów?  – To był dobry sezon. W poprzednim, z uwagi na epidemię bakterii E.coli, notowaliśmy niski zbyt, a cena była na granicy opłacalności. W tym roku nie mieliśmy problemów ze zbytem, ceny też były zadowalające – ocenia K. Chenczke.

W tym roku pomidory szklarniowe uprawiane przez Grupę Chenczke&Janas otrzymały certyfikat „Doceń polskie”, przyznawany w ramach Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. – Posiadanie tego wyróżnienia to dla przedsiębiorstwa dodatkowy atut. Certyfikat jest zauważany i doceniany zwłaszcza przez audytorów sieci handlowych, z którymi współpracujemy – mówi Krzysztof Chenczke.

Wymiar biznesowy to nie wszystko, dożynki pomidorowe to także spotkanie towarzyskie osób związanych z ogrodnictwem. Zaproszenia na dożynki są wysyłane już w sierpniu, impreza jest także nagłaśniana podczas Dni Ogrodnika – Targów Międzynarodowych w Gołuchowie.
O otwartości gospodarzy najlepiej świadczy fakt, iż imienne zaproszenia zawierają adnotację i jednocześnie prośbę o przekazanie informacji o wydarzeniu innym przedstawicielom branży. To sposób organizatorów na dotarcie do możliwie dużego grona osób, które mogłyby być zainteresowane udziałem w dożynkach.

– Zdążyliśmy się zaprzyjaźnić z uczestnikami naszych dożynek i cieszymy się, że mogliśmy się z nimi znowu spotkać. Otrzymujemy bardzo pozytywne informacje zwrotne i sygnały, że takie spotkania są potrzebne. Co roku przyjeżdża więcej osób, impreza jest coraz bardziej znana i doceniana w branży – podsumowuje organizator wydarzenia.

Źródło: materiały organizatora.

Related Posts

None found

Poprzedni artykułKE wzywa Polskę do monitorowania upraw GMO
Następny artykułTurza Śląska najpiękniejszą wsią regionu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.