Już w niedługim czasie na polskim, a także rumuńskim i niemieckim rynku będą promowane tradycyjne bułgarskie produkty, takie jak kompoty z brzoskwiń, sos z pieczonej papryki i smażonych pomidorów z ziołami (liutenica)), „różane” marmolady i dżemy.
Kampania promocyjna realizowana przez bułgarski Związek Przetwórców Owoców i Warzyw będzie trwała 3 lata i pochłonie prawie 3 mln euro (50% budżetu współfinansuje KE). Tradycyjne produkty bułgarskiej kuchni będą promowane w spotach telewizyjnych. Reklamy pojawią się także w autobusach miejskich w Warszawie, Berlinie, Kolonii, Monachium, Bukareszcie, a degustacje produktów będą odbywać się w dużych sieciach handlowych czy restauracjach, a nawet szkołach o profilu gastronomicznym. Wydane zostaną także materiały promocyjne w postaci broszur, których celem będzie zapoznanie z tradycjami kulinarnymi Bułgarii.
Za: balcans.com
JK-B