Nowość w marketach. Maszyny wyciskające sok z jabłek

W Holandii ruszył pilotażowy projekt, który może mieć także ogromne znaczenie dla polskich producentów jabłek. Chodzi o wprowadzenie do sieci detalicznych maszyn, które tłoczą świeży sok z jabłek. Klienci mogą je samodzielnie obsługiwać.
Dotychczas w marketach można było spotkać jedynie maszyny wyciskające sok z pomarańczy, które w Polsce stają się one coraz bardziej popularne. Jeśli klienci sklepów przekonają się do tego rozwiązania i chętnie będą kupować świeżo wyciskany sok, nowe maszyny mogą pozwolić lepiej zagospodarować jabłka z polskich sadów i przyczynić się do zwiększenie zysku sadowników. 

AppleJuicer, bo tak nazywa się maszyna wyprodukowana przez holenderską firmę Thompe, ma około 1,5 m wysokości i wyposażona jest w dwa pojemniki na jabłka, skąd pobierane są do tłoczenia. Jednorazowo do maszyny można załadować 50 kg jabłek. Użytkownik samodzielnie obsługujący ją, może obserwować proces wyciskania soku przez przezroczystą osłonę wyciskarki. Podobnie jak maszyny do wyciskania soku z cytrusów, AppleJuicer wyposażona jest w stojaki, na których zwieszane są butelki z gotowym sokiem (np. przygotowanym wcześniej przez pracownika marketu). 

Wg oceny firmy Thompe koszt zakupu maszyny zwraca się inwestującemu najpóźniej po dwóch latach funkcjonowania. O sprzedaży jakiej ilości soku w tej maszynie w marketach można myśleć? Zapytany o to Menno Jonker z firmy Thompe wyjaśnia, że trudno ocenić potencjał rynku, gdyż jest to zupełna nowość. Natomiast w Holandii i Belgii maszyny do wyciskania soku ustawione w marketach tłoczą ok. 300 litrów soku tygodniowo.

Jak wyjaśniają przedstawiciele firmy po projekcie pilotażowym rozpocznie się produkcja także kolejnej wersji maszyny. Ponadto na rynku belgijskim i holenderskim Thompe zajmuje się również dystrybucją maszyn vendingowych, które ustawiane są na dworcach, lotniskach, czy w szkołach i pozwalają na sprzedaż szklanki świeżo wyciskanego soku z jabłek.  

Zobacz więcej zdjęć maszyny FruitJuicer.

W tym tygodniu w marketach sieci Deen po raz pierwszy konsumenci mogli skorzystać z AppleJuicer firmy Thompe. Butelka świeżo wyciśniętego soku z jabłek kosztowała 1,50 euro (500 ml). 
RS

Related Posts

None found

Poprzedni artykułMróz powodem 300 mln euro strat we Włoszech
Następny artykułMogą zagrozić polskim producentom owoców jagodowych?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.