Jak się okazuje, polega ona już nie tylko na zastosowaniu dekoracyjnego opakowania (lub pojemnika) czy dołączeniu atrakcyjnych gadżetów, ale i na podkreślaniu specyficznych cech roślin.
Firma Kébol B.V. wykorzystała trend widoczny w szkółkarstwie, czyli promowanie roślin atrakcyjnych dla pszczół i motyli. Pod nazwami „Happy Bee” i „Happy Butterfly” oferuje ona zestawy roślin (zawierające m.in. szachownice cesarskie, krokusy wiosenne, ozdobne czosnki), których kwiaty mają wabić te pożyteczne owady do ogrodu.
Zestawy „Happy Bee” i „Happy Butterfly” tworzą rośliny „cebulowe” wabiące pszczoły i motyle
Ta sama firma pokazała w Essen cebule hipeastrum (Hippeastrum sp.) pokryte mieszaniną wosków chroniących przed wysychaniem, które można ustawić na meblu i cieszyć się kwitnącą rośliną (nie wymagają podlewania). Dostępne jest kilka wersji takiego produktu, wosk może być zmieszany z brokatem, błyszczącą farbą lub oprószony „śniegiem”. Cebule sprzedawane są w przezroczystym pudełku i proponuje się je jako prezent.
Cebule hipeastrum w wersji dla wygodnych
Sprzedaż roślin ozdobnych w „pakach” upowszechniły hipermarkety i sklepy typu „dom i ogród”, przy czym najczęściej w tej formie oferowane są gatunki balkonowo-rabatowe. Holenderska firma Wetering B.V., specjalizująca się w uprawie lilii w doniczkach, pod własną marką Lily Looks proponuje natomiast zestawy złożone z sześciu roślin lilii. Są one posadzone do plastikowych „sześciopaków” z dołączonym uchwytem, na którym umieszczono duże zdjęcie oferowanej odmiany i podstawowe informacje uprawowe.
„Sześciopaki” z liliami
Tekst i fot. I. Sprzączka
Informacja pochodzi z numeru 3/2015 miesięcznika „Rośliny Ozdobne”.